Go Forest roept op tot duurzame actie voor Green Friday

Maak je handen vuil tijdens Green Weekend en maak het verschil voor mens en planeet.

Gent, 25 november 2024 - Terwijl Black Friday de koopgekte aanwakkert, zet de Belgische start-up en boomaccelerator Go Forest dit jaar opnieuw in op Green Friday en zelfs een heus Green Weekend. Jaarlijkse biedt Go Forest consumenten en bedrijven een duurzaam alternatief om de ecologische en sociale impact van overconsumptie op Black Friday tegen te gaan. Dit jaar zijn er inspirerende initiatieven met Rubio Monocoat en Xandres en kan je zelf bomen planten tijdens een heuse boomplantactie om samen een positieve impact maken.

Meer bomen in Europa met Rubio Monocoat

Rubio Monocoat, specialist in duurzame houtbescherming, slaat de handen ineen met Go Forest. In plaats van kortingen aan te bieden tijdens Black Friday, kiest Rubio Monocoat voor een groene aanpak: voor elke bestelling boven de €50 plant het bedrijf een boom in Europa.

Eco-hacks voor Belgisch modehuis Xandres

Het Belgische modehuis Xandres neemt contrete stappen naar duurzaamheid door een inspirerende workshop te organiseren voor haar werknemers waarin Sarah Parent, CEO van Go Forest, praktische eco-hacks deelt met de medewerkers van Xandres. Daarnaast herstellen ze in hun atelier gratis beschadigde kleding. Voor elk hersteld kledingstuk plant Xandres een mangroveboom in Madagaskar met Go Forest.

Go Forest boomplantactie in Waterloo

Op zaterdag 30 november organiseert Go Forest een boomplantactie in het bos van Waterloo. Onder het motto “Get your hands dirty during Green Weekend!” nodigen ze hun netwerk uit om samen bomen te planten en zo een tastbare bijdrage te leveren aan een groener milieu.

“De impact van Black Friday op het milieu is aanzienlijk,” vertelt Sarah Parent, CEO van Go Forest. “Lage prijzen moedigen overconsumptie aan, waarbij consumenten vaak meerdere artikelen kopen in plaats van wat ze werkelijk nodig hebben. De gevolgen zijn divers: overproductie van goedkope, niet-duurzame producten, het gebruik van schaarse grondstoffen, en verhoogd transport met meer vrachtwagens op de weg. Dit leidt tot ontbossing en milieuvervuiling. Met onze boomplantactie willen we mensen hiervan bewust maken en oproepen om samen met ons van Green Friday een succes te maken en te laten uitgroeien tot alternatief voor Black Friday.”


Plan een interview in of beleef de actie vanaf de eerste rij

  • Er kan een interview ingepland worden met Sarah Parent, CEO van Go Forest en de mensen van Xandres of Rubio Monocoat. ​
    Neem contact op met delphine@loud-and-clear.be
  • Sluit aan op een van de eco-hack workshops bij Xandres op 29 november doorlopend van 9u30 tot 16u. Adres: Nijverheidsstraat 20, Destelbergen. ​
    Registratie vooraf via delphine@loud-and-clear.be
  • Sluit aan bij de boomplantactie in Waterloo.
    Registratie vooraf via delphine@loud-and-clear.be

Download de onderstaande afbeeldingen door erop te klikken

 

Contact voor de pers

Delphine Van Hoecke

Delphine Van Hoecke

PR Consultant, Loud and Clear

Over Go Forest

Go Forest is een jong bedrijf, opgericht door Sarah Parent & Antoine Geerinckx in 2020, met een boomplant- en planeetreddende missie. Het bedrijf werkt samen met structurele partners die al zo'n 15 jaar aan herbebossing werken. Go Forest organiseert projecten rond herbebossing, agrobosbouw en mangroveaanplanting in een 15-tal landen. Zij voorzien onze planeet dus niet alleen van nieuwe bomen, maar zorgen er ook voor dat de juiste bomen in de juiste regio's groeien en onderhouden worden. Op die manier ondersteunen de bomen lokale gemeenschappen in hun levensonderhoud en creëren ze extra banen.

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Loud and Clear newsroom

Loud and Clear is een PR- en contentbureau opgericht in 2020 gericht naar B2B-bedrijven met focus op technologie, industrie, innovatie en duurzaamheid. We helpen hen om te connecteren met hun doelgroep. Door het juist imago op te bouwen met krachtige PR en waardevolle content. Geen one size fits all maar een aanpak op maat, voor meer impact en resultaat. Dat doen we vanuit de overtuiging dat elke onderneming, klein en groot, een waardevol verhaal te vertellen heeft. 

Neem contact op met