PRoF Awards bekronen Belgische inspirators met meerwaarde voor de zorg en de maatschappij.

Poperinge, 13 oktober 2022 - Vandaag bekroonde de zorgdenktank PRoF projecten en professionals met een unieke meerwaarde voor de zorg en de maatschappij tijdens hun jaarlijkse themadag. Dit jaar gaan de awards naar Professor Steven Laureys voor zijn baanbrekend werk in de neurologie, Tom Braekeleirs van het BlueHealth Innovation Center, Patricia Adriaens van Fribona voor haar sociaal engagement en naar Professor Caroline Pauwels die postuum de Special Honorary Award ontvangt. Daarnaast stelde PRoF hun inspirationele ‘ontmoetingsruimte van de toekomst’ voor waarmee ze een antwoord willen bieden op de vereenzaming in onze maatschappij.

Ruimtes delen om vereenzaming tegen te gaan

Elk jaar stelt PRoF een nieuwe inspirationele ruimte voor waarmee ze een antwoord bieden op een vraagstuk rond zorg en wonen. Dit jaar zetten ze hun eerste stap daarbuiten met PRoF 6.0 ‘De ontmoetingsruimte van de toekomst’ waarmee ze de vereenzaming in onze maatschappij willen tegengaan. Een probleem dat niet enkel ouderen maar ook jongeren treft.

De publieke ruimtes die we vandaag voorzien om mensen te verenigen, schieten hun doel voorbij. Denk aan parochiezalen, ruimtes van mutualiteiten, aula’s bij klinieken maar ook kerken, kloosters en zelfs meeting rooms of eetzalen in bedrijven. Ze worden niet of weinig gebruikt. PRoF toont dat je met slimme ingrepen een ruimte de hele dag kunt gebruiken voor verschillende toepassingen en doelgroepen. Zo breng je verschillende mensen en ideeën opnieuw bij elkaar.

Vier PRoF Awards

Zoals elk jaar reikte PRof ook hun awards uit aan mensen die een echt voorbeeld zijn in de sector. De Award voor Research ging naar Professor Steven Laureys, neuroloog verbonden aan FNRS, U en CHU Luik en TRAINM Rehab Antwerpen, voor zijn klinische en wetenschappelijke studie van het menselijk bewustzijn, gedachten, percepties en emoties en zijn unieke kijk op het belang en de meerwaarde van meditatie. Steven Laureys: "Ik ben erg dankbaar dat ik deze PRoF Award in ontvangst mag nemen en geloof echt dat betere geneeskunde voortkomt uit het combineren van wetenschap, technologie en meelevende zorg."

De Award voor Innovatie ging naar Tom Braekeleirs, voor de geweldige ondersteuning van jong ondernemerschap en innovatie in de gezondheidzorg via het BlueHealth Innovation Center. Tom Braekeleirs: “Deze awards is een grote eer en een erkenning voor het werk van het hele team dat dagelijks mensen ondersteunt die actief willen meebouwen aan de gezondheidszorg van morgen. Het bevestigt onze aanpak met een breed ecosysteem van zowel publieke als private spelers en zorginstellingen samen. Zo kunnen we stappen zetten richting de digitale transformatie van de zorg.”

De Award voor Organisatie ging naar Patricia Adriaens van Fribona voor haar jarenlange sociaal engagement onder andere als bestuursvoorzitter van Groep Gidts en met Welzijnsschakel Open Balie in Brugge. Patricia Adriaens: “Voor mij is het belangrijk om naast mijn professionele activiteiten ook echt iets te kunnen terug doen voor onze maatschappij en andere gelukkig te maken. Dat geeft mij voldoening en maakt mij echt gelukkig. Dat deze award net dat engagement bekroont, maakt die drive alleen maar sterker.”

De Special Honorary Award ging postuum naar Professor Caroline Pauwels voor de verwezenlijkingen tijdens haar carrière en als rector van de VUB. Zij leefde enorm mee met het belang van zorg en wetenschap in de maatschappij. Voor haar was niks belangrijker dan de liefde voor de zorg, en de zorg voor de liefde. Haar kinderen namen de award in ontvangst.

 

Klik op de onderstaande afbeeldingen om ze te downloaden. Copyright Perfect Story.

 

 

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Loud and Clear newsroom

Loud and Clear is een PR- en contentbureau opgericht in 2020 gericht naar B2B-bedrijven met focus op technologie, industrie, innovatie en duurzaamheid. We helpen hen om te connecteren met hun doelgroep. Door het juist imago op te bouwen met krachtige PR en waardevolle content. Geen one size fits all maar een aanpak op maat, voor meer impact en resultaat. Dat doen we vanuit de overtuiging dat elke onderneming, klein en groot, een waardevol verhaal te vertellen heeft.