West-Vlaamse BMW-garages lanceren unieke duurzaamheidscampagne: een boom per verkochte elektrische wagen

BMW Le Couter & Lemmens-Le Couter willen jaarlijks 600 bomen planten met Go Forest

Het team van BMW Le Couter v.l.n.r. Werner Lemmens, Inge Le Couter, Eve Vanhoutteghem en Stijn Le Couter
Het team van BMW Le Couter v.l.n.r. Werner Lemmens, Inge Le Couter, Eve Vanhoutteghem en Stijn Le Couter

Waregem - Tielt, 21 maart 2024 – Vandaag, op de internationale dag van het bos, lanceren BMW Le Couter & Lemmens-Le Couter, de lokale BMW-garages in Waregem en Tielt, een unieke duurzaamheidscampagne: ‘Tijd om een versnelling hoger te schakelen’. In samenwerking met de Belgische bosaccelerator Go Forest, zullen zij de komende jaren een boom planten voor elke elektrische auto (EV) die ze verkopen. Zo willen ze de duurzame keuze van hun klanten extra belonen en tegelijkertijd iets teruggeven aan de natuur. Via deze actie, plannen de garages jaarlijks 600 bomen te planten in België.

De eerste garage

“Het is de eerste keer dat een garage met dergelijk initiatief naar buiten komt”, zegt Stijn Le Couter, concessiehouder van BMW Le Couter. “We planten een boom voor elke verkochte elektrische wagen. Dat geldt zowel voor nieuwe als Premium Selection tweedehandswagens die volledig elektrisch zijn. Zoals de titel van de campagne aangeeft, willen we effectief een versnelling hoger schakelen in onze duurzaamheidsinitiatieven door bij te dragen aan natuurherstel maar we hopen ook anderen te inspireren om zelf initiatief te nemen op vlak van duurzaamheid.” ​

Jaarlijks 600 bomen

De campagne, die vandaag officieel start, omvat ook de bomen voor alle EV's die sinds 1 januari 2024 bij de concessies in Tielt en Waregem zijn verkocht. “We zien deze campagne op de lange termijn, over verschillende jaren. Gedurende de eerste maanden van dit jaar verkochten we 116 elektrische voertuigen. Dat wilden we niet zomaar voorbij laten gaan. De bomen gelinkt aan deze verkopen lieten we daarom deze maand reeds planten in het Belgische Lasne zodat ze nu al een positieve impact kunnen hebben. Op jaarbasis verwachten we ongeveer 600 bomen te kunnen planten”, aldus Stijn Le Couter.

Lokale impact binnen een globaal kader

BMW heeft wereldwijd verschillende duurzaamheidsinitiatieven lopen. Stijn Le Couter: “Als lokale concessiehouder denken we ook actief na over hoe we duurzaamheid kunnen integreren in onze business. Zo investeerden we de voorbije jaren sterk in zonne-energie maar ook in laadinfrastructuur die ook publiek toegankelijk is. Zo hopen we de elektrificatie in België extra te ondersteunen.”

Voor de boomplantactie zocht men een lokale partner en in Go Forest vonden ze een perfecte match. "Voor ons is dit geen project van korte duur maar iets dat we blijvend en duurzaam willen maken. We voelden dat dit ook het geval was bij het team van Go Forest. Daarnaast appreciëren we hun transparantie. Elke geplante boom, de periode en de relevante duurzame ontwikkelingsdoelen worden geregistreerd en zijn zichtbaar in hun dashboard. Zo weten we perfect welke impact we maken met onze samenwerking", besluit Stijn Le Couter.


Ontdek het Impact Dashboard van BMW Le Couter: ​
https://impact.gofamily.be/en/partners/bmw-le-couter

Beeldmateriaal
Klik op de onderstaande afbeeldingen om ze te downloaden.

 

Download hier de tekst van het persbericht

Klik hier om de tekst van het persbericht te downloaden

DOCX - 18 Kb

Contact voor de pers:

Delphine Van Hoecke

Delphine Van Hoecke

PR Consultant, Loud and Clear

Over BMW Le Couter – Lemmens & Le Couter

Garage BMW Le Couter is een familiebedrijf, opgericht in 1955 dat nieuwe en tweedehanswagens BMW verkoopt en alle service naverkoop aanbiedt. De garage startte in de Sint-Jansstraat in het centrum van Tielt en verhuisde in 1979 naar de Deinsesteenweg waar in 2007 een nieuwbouw in gebruik werd genomen. Momenteel staat de derde generatie aan het roer. Stijn Le Couter in de garage in Tielt, zus Inge Le Couter en haar man Werner Lemmens runnen in Waregem garage Lemmens – Le Couter. Met 69 jaar is BMW Le Couter de oudste familiale concessiehouder van BMW in België. De garages voorzien sinds 2019 de BMW-wagens voor het wielerteam Soudal – Quick Step om de wielrenners voor, tijdens en na de wedstrijd te vervoeren. Meer info via www.lecouter.bmw.be

 

 

 

 

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Loud and Clear newsroom

Loud and Clear is een PR- en contentbureau opgericht in 2020 gericht naar B2B-bedrijven met focus op technologie, industrie, innovatie en duurzaamheid. We helpen hen om te connecteren met hun doelgroep. Door het juist imago op te bouwen met krachtige PR en waardevolle content. Geen one size fits all maar een aanpak op maat, voor meer impact en resultaat. Dat doen we vanuit de overtuiging dat elke onderneming, klein en groot, een waardevol verhaal te vertellen heeft. 

Contact